۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶

مهر گزارش می دهد؛

جولان زورگیران و کیف قاپان در بهشت سارقان پایتخت/ خبری از گشت پلیس نیست

جولان زورگیران و کیف قاپان در بهشت سارقان پایتخت/ خبری از گشت پلیس نیست

منطقه مرکزی پایتخت که روزگاری محل کسب درآمد و نبض بازار بود این روزها به جولانگاه سارقان و زورگیران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، زورگیران، کیف قاپان و سارقان تلفن همراه همچنان در بهشت سارقان تهران جولان می دهند. کافی است همزمان با تاریک شدن هوا در چهارراه کالج بایستید تا اگر شانس آورده و خود طعمه سارقان نشوید،شاهد صحنه های دلهره آوری از جولان سارقان در این منطقه باشید. سارقانی که با خیال راحت و اطمینان از عدم حضور ماموران پلیس با موتور سیکلت درمحدوده مرکزی تهران پرسه می زنند و اگر طعمه شان در برابر آنها مقاومت کندتا حد مرگ مورد ضرب و جرح سارقان قرار می گیرد.

چندی است که با کاهش گشتهای پلیس در محدوده مرکزی پایتخت، دزدان این محله را به جولانگاه خود تبدیل کرده اند. سارقان در آخرین سرقت خود شامگاه یکشنبه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه مرد 30 ساله ای در مقابل مغازه ای کردند. این مرد در در مورد سرقت تلفن همراهش به خبرنگار مهر گفت: در ورودی مغازه ای در زیر پل کالج ایستاده بودم و مشغول گفتگو با صاحب آن بودم که به یک باره پسر جوانی در کسری از ثانیه گوشی تلفن همراهم را از دستم گرفت و متواری شد. وقتی به تعقیب سارق پرداختم پس از چند متر این فرد به همراه همدستانش که با موتور منتظرش بودند فرار کردند.

حضور پلیس پس از 45 دقیقه

این مرد ادامه داد: با پلیس 110 تماس گرفتم اما ماموران پس از گذشت 45 دقیقه در محل حاضر شدند و مدعی شدند سرقت در این منطقه عادی است و خودم باید حواسم را جمع می کردم. با گرفتن برگه از مامور وقتی به کلانتری محل مراجعه کردم، چهارنفر دیگر که گوشی آنها نیز سرقت شده بود در کلانتری حضور داشتند.

رکورددار سرقت تلفن همراه

مالباخته دیگری در مورد سرقت در این منطقه می گوید: تاکنون 4 بار در این منطقه مورد سرقت قرار گرفتم که دوبار  لوازم داخل خودروام سرقت شد و یک بار نیز تلفن همراهم به سرقت رفت. یک بار دیگر نیز سارقان با تهدید قمه قصد سرقت تلفن همراهم را داشتند که موفق به این کار نشدند.به خاطر ناامنی زیاد در این منطقه مجبور شدم از این محل بروم. هنوز هم وقتی به این محل می آیم ترس تمام وجودم را می گیرد.

 

تصویرهای ضبط شده از آخرین سرقت در منطقه

گشت پلیس نیست

اشکان یکی از اهالی منطقه کالج به مهر می گوید: در هفته گذشته خودم بیش از 10 سرقت و زورگیری را دیدم حتی در یکی از سرقتها وقتی مرد مالباخته مقاومت کرد سارقان او را مجروح کرده و کیفش را سرقت کردند. هر روز چند مورد زورگیری و کیف قاپی در این محله رخ می دهد و هیچ مامور پلیسی نیز در منطقه نیست. هر روز در بزرگراهها و خیابان های دیگر گشت های پلیس حضور دارند اما این منطقه به عنوان مرکز پایتخت و فعالیت اقتصادی هیچ گشتی ندارد و ناامنی در منطقه زیاد اتفاق می افتد. مادرم نیز که در خانه است از این سرقت ها باخبر است و هر روز وقتی می خواهم به سر کار بروم نگرانم می شود.

پلیس کم است

علی یکی از کسبه محل نیز می گوید: هر روز همزمان با تاریک شدن هوا موتور سواران سارق در این محله پرسه می زنند و هیچ گشت یا نیروی پلیسی وجود ندارد. روزی نیست که جوانان بی گناه قربانی سارقان خشن در این منطقه نشوند.چندی قبل نیز برادر کوچکم از سوی زورگیران در همین محل مورد اخاذی با سلاح سرد قرار گرفت.

به گزارش مهر، تعداد زیادی از اهالی این منطقه با انتقاد از عدم حضور پلیس در این محدوده و افزایش سرقت ها،خواستار برخورد قاطع پلیس با سارقان و اجرای طرح های مداوم و توجه به رسیدگی به درخواست هایشان از سوی پلیس تهران شدند. آنها مدعی بودند محدوده مرکزی پایتخت که روزی محلی برای کسب و کار بوده اکنون به جولانگاه زورگیران و کیف قاپ ها تبدیل شده است.

فیلم سرقتهای اخیر در این محدوده در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است که به منظور جلوگیری از افزایش نگرانی در میان شهروندان منتشر نمی شود.این خبرگزاری آمادگی دارد برای دستگیری سارقان این فیلمها را در اختیار پلیس قرار دهد.

خبرگزاری مهر چندی قبل با انتشار گزارشی با عنوان محدوده مرکزی پایتخت بهشت سارقان خیابانی نسبت به افزایش زورگیری و سرقت در محدوده مرکزی شهر و کمبود نیروهای پلیس در کلانتری های این منطقه   هشدار داده بود.

 

کد خبر 2127920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha